top of page

הבט מעלה | חנה קרומר
Looking Up | Chana Cromer

Wed Apr 20 2022 15:00:00 GMT+0000 (Coordinated Universal Time)

Infinity

This miraculously still green stem
has leaves to unfold,
holds in its core buds,
life that will bloom.

This old loving heart
can give, can embrace.
There is yet time to expand
in joy, in celebration, in creation.

Chana Cromer 2022

__________________________


מתוך השיר "על הצבע ירוק "

ירוק הוא צבע צעיר.
באביב הגבעולים הראשונים
פורצים מהאדמה ונדמים לאור.
בצבע זמני, צבע דק דק,
שנקלט לעיניי כשמש בבוקר בראשיתי.

בהתחלה גם אנחנו ירוקים,
מסורבלים בדחף שלנו לצמוח.
עם השנים אנחנו נעשים כהים, חדים.
מאבדים את השרף החי
של גיל הנעורים.

אבל עדיין מסתתר בי
טעם התלתן,
מימים ששכבתי על הדשא ביום אביב.
הירוק העז של נעורים הוא זמני.
אבל בחלומי נשמר שטיח דשא
על יד רגליי.
בצבע דומה לתפוח גרני סמית.
ירוק יותר מירוק,

2022 חנה קרומר

במרכז התערוכה 'הבט מעלה' עומדת סדרת דיוקנאות עצים. ציורים אלו הם נוסחי תשובה שונים של חנה קרומר, אמנית רב-תחומית, למסע החיפוש שהתחילה בראשית החורף. אחרי חודשים ארוכים של הסתגרות והתכנסות בצל המגיפה, היא יוצאת מביתה אל הטבע העירוני ומביטה מעלה אל צמרות העצים. שינוי נקודת המבט מאפשר הבחנה והתמקדות בדברים שבדרך כלל חומקים מתשומת הלב. צבעוניות העלים והענפים,
מערכת יחסיהם עם השמיים והעננים המשתרגים ביניהם, משחקי האור והצל ואופיו של העץ ביחס לעיר שסביבו, כל אלו מציתים בקרומר את ניצוץ היצירה.

יובל אוריון
אוצר
2022

___________________________


At the center of ‘Looking Up’ is a series of tree portraits. These paintings are different responses offered by Chana Cromer, a multi-disciplinary artist, to the search she embarked on at the beginning of the winter. After months of self-confinement under the shadow of the pandemic, she ventures from her home out to the urban landscape and gazes upwards to the treetops. This change of perspective allows a reevaluation and focus on that which commonly evades our attention. The colors of leaves and branches,
their relationship to the sky and the clouds flittering between them, the play of light and shadow and the tree’s character in relationship to the city around it; all these spark Cromer’s creativity and focus her portraiture.

Yuval Orion
Curator

bottom of page